PărințiPentru Mămici

Stresul, primele simptome ale unor boli mai grave ce pot apărea

Semne ale corpului ce nu trebuie trecute cu vederea

Stresul, primele simptome ale unor boli mai grave ce pot apărea. Stresul a fost diagnostigat ca boală în manualul DSM-5. Este catalizatorul ce agravează alte boli. Deschide un teren fertil pentru manifestarea acestora.

Stresul este tot mai prezent în relațiile de zi cu zi. Cu atât mai mult, odată cu apariția unui bebeluș, stresul se poate amplifica. Vina nu este niciodată a mamei sau a tatălui. Modul în care se gestionează această perioadă aparține ambilor părinți.

Stresul, informații generale

Stresul a fost ignorat o perioadă îndelungată în evoluția istorică a speciei umane. Începutul secolului trecut a fost perioada în care sa început a vorbi despre stres. A fost caracterizat ca sindromul de adaptare pe care individul îl realizează în urma agresiunilor mediului.

În prima etapă de cercetare, stresul era analizat prin prisma agresiunilor fizice ale mediului exterior. În ultimii 40 de ani, migrația din mediul rural în marile motropole a cunoscut o creșterea progresivă. Nivelul de confort fizic al individului a crescut considerabil. Dar, odată cu aceasta relațiile interpersonale au devenit tot mai complexe.

Datorită acestui fapt, adaptarea individului a avut repercursiuni majore asupra psihicului. În aceste condiții, stresul a cunoscut forme mai complexe, cu efecte mai devastatoare pentru starea de bine a individului.

Stresul și simptomele acestuia

Orice tip de stres apare pe fundalul adaptării permanente a individului la mediu. Adaptarea, se manifestă prin raportul negativ dintre solicitările mediului și posibilitățile de răspuns ale individului.

Stresul are 2 forme principale:

  • eustres – este stresul pozitiv;
  • distres – este cel cu efecte negative.

Stresul, sau mai bine zis reacția la stres poate avea diferite reacții. Aceste reacții sunt pe plan fiziologic, cognitiv, emoțional și comportamental. Gradul de gestionarea a reacției la stres depinde de mai mulți factori. De la dezvoltarea psihofiziologică a individului până la susținerea pe care o are de la apropiați.

Trebuie să identificăm și să monitorizăm factorii de stres. Astfel, putem fi conștienți de existența acestora și putem dezvolta abilități de comportament și management al stresului.

Cei mai mulți dintre noi tratează manifestările stresului ca episoade trecătoare. Identificarea din timp a acestora permite implementarea unor măsuri eficiente.

Dureri de cap

Când sunteți stresat, hormonii dvs. au creat o serie de evenimente neurochimice în creierul dvs. Aceste conexiuni vă stimulează nervii și vă determină umflarea vaselor de sânge.

Rezultatul: dureri de cap, tensiune și migrene. Există totuși modalități de a face față. Persoanele care practică tehnici de relaxare și de gestionare a stresului se bucură de beneficii. Înregistrează o reducere a durerilor de cap de la 35 până la 50 la sută.

Arsuri și dureri de stomac

Ați așteptat la casă la magazinul alimentar timp de 20 de minute? Ați întârziat să luați preșcolarul și ați vărsat cafea peste pantalonii noi?

În momentul în care te întorci în mașină, stomacul tău are o senzație neplăcută. Aceste mici dificultăți zilnice pot perturba efectiv funcția intestinală. Pot provoca probleme digestive la fel de mult ca modificările majore ale stilului de viață.

Anxietatea și stresul pot determina organismul să producă mai mult acid digestiv, ceea ce poate duce la arsuri la stomac. De asemenea, acestea pot încetini digestia alimentelor din stomac, ceea ce provoacă balonare. Poate chiar, să crească numărul de contracții ale colonului dvs. conducând la crampe și diaree.

Stresul și sistemul imunitar

Ți se pare că apare o răceală de fiecare dată când trebuie să faci o prezentare la o ședință? Nu este doar imaginația ta. Stresul reprimă sistemul imunitar, făcilitând îmbolnăvirea.

Într-un studiu, cercetătorii au anchetat voluntarii cu privire la ceea ce se întâmplă în viața lor. Apoi i-au infectat, sub supraveghere cu un virus. Bărbații și femeile care se confruntă cu stres aveau de două ori mai multe șanse să se îmbolnăvească. În comparație cu cei care aveau mai puține probleme.

Insomnie

Ziua s-a terminat, dar mintea voastră încă bâlbâie. Se poate face dimineață fără a închide un ochi. Nu ești singura persoană în situația aceasta.

Stresul este cauza numărul unu a privării de somn și a insomniei. Această lipsă de somn, la rândul său, te face iritabilă și anxioasă. Scade capacitatea de a lupta împotriva infecțiilor și îți afectează capacitatea de concentrare.

Problemele cu somnul creează, de asemenea, un cerc vicios. După ce sunteți lipsit de somn, pragul dvs. pentru a face față problemelor de zi cu zi este și mai scăzut. Vă mențineți stresați și noaptea următoare va fi mai dificil să dormiți.

Kilograme în plus

Când corpul tău trece prin stres, presupune că ai nevoie de energie fizică pentru a te proteja. Astfel, eliberează adrenalină și cortizol.

Acești hormoni declanșează senzația de a fi flămândă – la care, femeile în special, răspund consumând grăsimi și carbohidrați.

Dureri de spate

Rigorile fizice de a fi părinte pot contribui la durerile de spate și la legături musculare. Cercetările arată că, majoritatea durerilor de spate cronice sunt cauzate de stresul psihologic.

Tensiunea declanșează sistemul nervos simpatic pentru a reduce fluxul de sânge către mușchi. Îi face predispuși la spasme. Pentru a îmbunătăți lucrurile, oamenii au tendința de a obosi și de a-și încorda mușchii umerilor și ai gâtului atunci când sunt anxioși. Dar, se obține exact efectul invers – exacerbarea problemelor de spate.

Stresul și pielea

Stresul poate afecta nivelurile hormonului de tip masculin numit androgen în organism. Acești hormoni declanșează glandele sebacee pentru a produce mai mult ulei, ceea ce duce la pori înfundați și coșuri.

Stresul stimulează, de asemenea, terminațiile nervoase ale pielii, provocând afecțiuni ale pielii, de la eczemă la psoriazis. Chiar și rănile pot fi blamate la o tensiune prea mare. Stresul vă stăpânește sistemul imunitar, permițând reactivarea virușilor care determină aceste plăgi.

Refacerea rănilor

Un studiu a descoperit că stresul psihologic poate face ca leziunile să dureze mai mult pentru a se vindeca. Au fost folosite două grupuri pentru studiu. Femei care avea grijă de rude bolnave și femei dintr-un grup de control. Le-au fost aplicate mici răni ale pielii pe antebraț.

Rezulatatele au fost diferite în ciuda primirii acelorași metode de curățare și bandajare. Rănile femeilor care îngrijeau au durat în medie nouă zile mai mult pentru a se vindeca.

Uiți numele copiilor tăi

Nivelul ridicate al cortizolului, un hormon de stres, pot să-ți afecteze temporar capacitatea de a-ți reaminti informații cunoscute. Informațiile pot fi din cele mai diverse. De la numele copiior, la câteva programări stabilite.

Și mai deprimant! Cercetările arată că stresul cronic poate afecta de fapt celulele creierului.

Stresul și sarcina

Stresul are un impact negativ asupra oricărui organ al corpului, inclusiv asupra sistemului reproducător. Cu cât este mai stresată și deprimată o femeie, cu atât este mai puțin probabil să conceapă.

Cu toate acestea, există o veste bună. Învățați folosirea tehnicilor de relaxare și abilitățile de a face față stresului. Vă puteți reduce suferința psihică și vă poate stimula șansele de a rămâne însărcinată. Această abilitate, de a controla stresul, vă ajută nu doar să concepeți. Vă face o persoană mai sănătoasă și mai fericită.

Info

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close