ActivitățiCopiiPitic News

Activitate, 11 moduri distractive de a petrece timpul cu cel mic

Activitate, 11 moduri distractive de a petrecere timpul cu cel mic. Copilul de 1 an are nevoie de interacțiune, esențială pentru dezvoltarea lui.

Activitate, 11 moduri distractive

Între 12 luni și doi ani, acești copii încep să facă lucrurile pe cont propriu. Văd cauza și efectul și se angajează activ cu alții din mediul lor. Părinții îi stimulează și interacționează cu ei.

Îi învață lucruri și îi expun la provocări și experiențe adecvate vârstei. Este o activitate foarte importantă pentru încurajarea dezvoltării. Astfel, un pitic va explora singur și va învăța să interacționeze cu mediul lui.

Dar nu este nevoie să folosiți un munte de jucării. O activitate simplă funcționează la fel de bine. Este vorba despre a fi jucăuși și a interacționa cu aceștia.

Nu sunteți sigur de unde să începeți? Am adunat mai multe activități de promovare a dezvoltării, distractive și ușoare.

1. Micul toboșar

Materiale necesare: linguri, oale și tigăi, clopoței și tobe.

Ce trebuie să faceți: realizați muzică, folosind instrumente de percuție. Găsiți melodii amuzante pentru a vă juca, cele care fac gălăgie. Jucați-vă alături de ei. Îi puteți încuraja și să se joace singuri.

Aptitudini învățate: coordonare, abilități de ascultare și explorare muzicală.

2. Casa de joacă, o altă activitate plăcută

Materiale necesare: o cutie mare de carton, tunel de joacă ori o casă cumpărate de la magazin.

Ce trebuie să faceți: creați o fortăreață dintr-o cutie de carton, tunel sau casă de jucărie. Realizați o intrare și o ieșire și încurajați-vă copilul să intre și să iasă. S-ar putea să fie nevoie să-i arătați, la început.

Creșteți factorul de divertisment cu un joc. De exemplu, cineva să bată la ușă sau să sune la sonerie. Întrebați dacă este cineva acasă.

Aptitudini învățate: abilități sociale, motorii și explorarea mediului.

3. Apelul telefonic

Materiale necesare: telefon de jucărie sau telefon vechi, scos din uz.

Ce trebuie să faceți: înmânați un telefon copilului dvs. și păstrați unul pentru dvs. Efectuați apeluri imaginare și realizați conversații, unul cu celălalt sau cu persoane fictive.

Folosiți voci amuzante și creați personaje haioase.

Variante: unele telefoane de jucărie vă permit să înregistrați vocile și să le redați. Asta poate să îmbunătățească distracția.

Aptitudini învățate: limba și dezvoltarea socială.

4. Petrecere pe plajă

Materiale necesare: nisip, apă, găleți și lopeți de plastic.

Ce trebuie să faceți: jocul în nisip și apă reprezintă o activitate minunată când copilul împlinește 18 luni. Umpleți o cadă mare cu apă sau nisip și lăsați copilul să-și dea frâu liber imaginației.

Lăsați-l să sape, să toarne, să scoată și multe altele. Jucați-vă împreună cu ei, dar îi puteți și încuraja să se joace singuri. Când vă jucați cu ei, vorbiți și cântați împreună.

Îi puteți încura să copieze ceea ce faceți și încercați să copiați ceea ce fac ei. Este important de reținut!

Nu lăsați niciodată copilul nesupravegheat, în jurul apei!

Variante: invitați și un alt copil care să se joace și el.

Aptitudini învățate: joc creativ, abilități motrice fine, stimulare tactilă și dezvoltare socială.

5. Conversații amuzante

Materiale necesare: tubul de carton al unei role goale de hârtie.

Ce trebuie să faceți: vorbiți sau faceți sunete haioase cu copilul dvs. printr-un tub de carton. Vedeți cum reacționează la schimbarea vocii dvs. normale.

Lăsați-l să vă răspundă pentru a vedea ce sunete poate scoate. Copiilor de această vârstă le place să se joace cu limbajul. Această activitate le oferă o oportunitate de a exersa sunete noi și inedite.

Aptitudini învățate: auditive, asumare de roluri.

6. O activitate de căutat și adus prin casă

Ce trebuie să faceți: trimiteți-vă copilul în diferite ”misiuni” în jurul casei. Rugați-l să ”aducă” pantofii, o minge sau să-și găsească paharul preferat. Astfel, îi permiteți să-și exerseze abilitățile receptive ale limbajului urmând indicații.

Această activitate îi permite să vă arate cât de multe poate realiza singur.

Variante: adăugați “misiuni” haioase, cum ar fi “pune șoseta pe cap”. În aces mod, încurajați și simțul umorului.

Aptitudini învățate: înțelegerea direcțiilor, abilități de memorare.

7. Rola de hârtie lipicioasă

Materiale necesare: rolă de hârtie lipicioasă.

Ce trebuie să faceți: tăiați o bucată de hârtie lipicioasă de cel puțin doi metri lungime. Fixați partea lipicioasă în sus, pe podea sau mochetă.

Apoi, lăsați-vă copilul să se distreze alergând, sărind, dansând sau pur și simplu stând pe hârtie. În acest timp, va lua contact cu degetele de la picioare de suprafața lipicioasă.

Aceasta este o abordare nouă a învățării despre propriul corp.

Foarte des părinții consideră că trebuie să avem reguli pentru jocuri. Să facem lucrurile în ordine. Hârtia lipicioasă este doar o distracție gratuită pentru toți.

Variante: puneți jucării mici pe suprafața lipicioasă și lăsați copilul să experimenteze. Acesta va încerca să le ridice.

Aptitudini învățate: conștientizarea senzorială, forța musculară, conștientizarea corpului.

8. Descoperă punctul

Materiale necesare: ruj

Ce trebuie să faceți: desenați un punct de ruj roșu pe fața copilului dvs. Îi puteți distrage câteva minute atenția, înainte de a-l pune în fața unei oglinzi.

Copilul reacționează la noua înfățișare prin atingerea locului sau încercând să șteargă semnul? Această activitate indică faptul că își dă seama că există ceva ieșit din comun. Copiii, când sunt foarte mici, nu au un sentiment de sine.

Însă, la această vârstă, le este foarte clar cine sunt atunci când se uită în oglindă. Dar nu vă faceți griji dacă nu reacționează încă. Se va întâmpla și asta, cât de curând!

Variante: puneți o pălărie haioasă pe capul copilului și vedeți dacă încearcă să o dea jos.

Aptitudini învățate: conștientizarea și identitatea de sine.

9. Numărătoarea, o altă activitate distractivă

Ce trebuie să faceți: copiilor le place să-și numere degetele de la mâini și de la picioare. Îi puteți arăta micuțului cum să atingă fiecare deget doar o dată, pe măsură ce numărați.

Nu vă speriați în cazul în care copilul numără pe sărite. Nu este important încă să numere în ordine. La fel cum le dați cuvinte noi, numerele fac parte din viață. Le puteți folosi în context pentru a număra degetele sau alte obiecte.

În cele din urmă, va putea să învețe conceptul de numere.

Variante: numărați scările în timp ce urcați și coborâți. Numărați în timp ce așteptați culoarea verde de la semafor. Numărați bulele de săpun care plutesc în aer.

Aptitudini învățate: abilități de bază pentru numărat, abilități de interacțiune.

10. Scris cu firimituri

Materiale necesare: cereale pentru bebeluși sau biscuiți și fursecuri mărunțite fin, foaie de copt.

Ce trebuie să faceți: împrăștiați cerealele sau biscuiții pe foaia de copt. Arătați-i cum să folosească un deget pentru a “scrie” în firimituri. Acest lucru oferă copiilor oportunitatea de a imita adulții și frații mai mari din viața lor.

Este o activitate majoră a copilăriei timpurii.

Aptitudini învățate: abilități de scriere de mână timpurie, înțelegerea cauzei și efectului.

11. “Naveta” o altă activitate haioasă

Materiale necesare: tunel de joc, puzzle-uri, jucării din mai multe părți.

Ce trebuie să faceți: împărțiți piese de puzzle sau părți dintr-o jucărie așezate în două grupuri. Așezați o grămadă într-un capăt al tunelului de joacă și cealaltă pe partea opusă.

Astfel, copilul dvs. trebuie să facă “naveta” înainte și înapoi prin tunel pentru a-și finaliza sarcina.

Aptitudini învățate: atenție susținută, procesare senzorială, învățare a completării secvențelor în mai multe etape.

Info

Articole Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close